Kreatívipari konferencia
Időpont:
2024. szeptember 27.
Helyszín:
Soproni Egyetem, Faipari Mérnöki és Kreatívipari Kar, Kreatívipari Intézet
(9400 Sopron, Cházár András tér 1.)
A kreatív gazdaságot sokan a tudásalapú gazdaság talaján létrejött új struktúraként értelmezik, ami az egyéni invenció jelentőségét fokozná tovább. Ennek megfelelően magába foglal olyan, korában különbözőnek tekintett tevékenységformákat, mint a tervezőmű- vészet, a művészetközvetítés vagy a kommunikáció és média világa. Azonban ebben a közegben a kreatív termelés eredményessége nem a létrehozásánál, hanem a fogyasztásánál dől el.
Tehát nem értékelhető kreatívnak valami, ha a fogyasztás színterén elutasítják, hiszen a kreatív termékek a ’tapasztalati javak’ kategóriájába tartoznak, melyek megítélése szubjektív és jellege vágyalapú. A kreatív termék retorikájának szólama, hogy használatának növekedése – szemben más javakkal (pl. autó, elektronikai cikk) – növeli a termék értékét (pl. egy film, könyv, szoftver). Ez a posztindusztriális társadalom és gazdaság érvrendszerén alapul, amely az értéket a használat exponenciális növekedéséhez köti.
A kreatív gazdaságról mindezek alapján egy olyan összefüggésben érdemes gondolkodni, amelyben a cselekvés kommunikatív hangsúlyai a fogyasztás létrehozásának és irányí-tásának gesztusaiban öltenek testet. Ebben a kontextusban a tudás értékét az határozza meg, hogy felhasználásával milyen új jelentések hozhatók létre, melyek aztán legitimálják képviselőik számára a „kreativitás éthoszát”.
Kapcsolódó tartalmak
- VELUX workshop a Soproni Egyetemen
- Szakmai kapcsolatépítés a Győri Széchenyi Egyetem Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Karával
- Emlékülés professzor dr. Molnár Sándor 80. születésnapja alkalmából
- Hatalmas volt az érdeklődés a decemberi nyílt napon
- Arany Rajzszög: országos tervezőgrafikai mustrán állítottak ki hallgatóink
- Projekthét pótlás: kreatív ajándéktárgy tervezés
- Nyílt Nap - 2025. január 15.
- Felvételi 2025
- Felvételi pontszámítás 2025
- BudapART bútor tervező pályázat